گالري عکس
جديدترين مطالب سايت
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
هنر نمایی های شگفت انگیز با گچ بر روی دیوار+تصاویر!
رستورانی زیبا در آبهای اقیانوس+تصاویر
پلی عجیب با شیبی باور نکردنی!+عکس
تصاویر جالب و دیدنی از سفر به ماه
نوه کوچولوی رهبر انقلاب در نماز عید فطر+عکس
سلفی هنرمندان؛ احسان علیخانی با احسان خواجه امیری
عکسهای خفن نرگس محمدی در سال 94
میدان تجریش 114 سال پیش+عکس
مردهای جذاب سال2015+تصاویر
غیرعادی ترین نقاط توریستی جهان+ تصاویر
خودرویی اعجاب انگیز از بنز+تصاویر
بازدید از نمایشگاهی که جعل شد!
بزرگترین هتل جهان در جوار مسجدالحرام
تصاویر هنری را از درون لباس زنان ببینید
ترکیب عکس
شبنم قلی خانی کنار دریا+عکس
نبرد مارمولکهای بزرگ+تصویر
تصاویری از گلهای عجیب و غریب و زیبا
تصاویری از دره های عمیق و شگفت انگیز جهان
طراحی های زیبا برای درب ورودی ساختمان
دیدار آنجلینا جولی با اردوغان+تصویر
تمرین تیم ملی والیبال ایران و آمریکا
عکس زیبای كامبيز ديزباز در كنار دختر نازش!
بهترین عطرهای مردانه مناسب زمستان
این زن ها، مردانشان را خل می کنند!
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
۱۰ حیوان باهوش دنیا را بشناسید!
قبل از تمرین چه بخوریم؟
بخش مسکن از چه زمان وارد رونق می‌‌شود؟
بی‌پولی سریال معمای شاه را تعطیل کرد
شهاب حسینی از جشنواره فجر استعفا داد
پیامک های عاشقانه جدید (دی ماه 94)
تصادف رانندگی باعث نصف شدن MVM شد! (+عکس)
علت ها و راهکارهای بی میلی جنسی
دانستنی های جالب و خواندنی
مغز انسان هم هک می شود!
پژوی کلاسیک قدیمی در ایران (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
خواب راحت و دیدنی این مرد تنها روی یک طناب! + عکس
یک میوه عالی + خواص درمانی میوه خرمالو
عکس زیبای دختر کوچولوی علی کریمی + عکس
معرفی بهترین ریمل ها از نظر مصرف کنندگان
عطرهای دهۀ 90 میلادی هنوز زنده اند
مهراوه شریفی نیا تماشاچی ویژه بازی بارسلونا و سویا+ عکس
وزیر بهداشت در صف پلکان+عکس
دانشمند سه گوش استرالیایی!+ تصاویر
دستخط رهبر انقلاب در مورد تدفین شهدای غواص
کارت عروسی و گوسفندان بخت برگشته!
دیدنی و شنیدنی ها
وبگردی در اینترنت
حمله نو بخت به احمدی نژاد

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه که در روز سه‌شنبه 6 مرداد در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به گزارش رسمی خزانه‌داری کل کشور اظهار داشت: تا تاریخ 5 مرداد سال جاری 2137 هزار میلیارد تومان اعتبارات طرح‌های عمرانی پرداخت شد که این رقم در سال گذشته 528 میلیارد تومان بود که نسبت به سال گذشته بیش از 4 برابر شده است.

وی افزود: برای طرح‌های عمرانی بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که مناطق سردسیری و سفرهای استانی رئیس‌جمهور در این راستا قرار می‌گیرد که با پرداخت حقوق تیرماه این فرصت فراهم شد که طرح‌های عمرانی را تحقق ببخشیم.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دولت مهار تورم را به عنوان یکی از سیاست‌های کلی پیگیری می‌کند اظهار داشت: دولت این مهم را از سه طریق اتخاذ سیاست‌های پولی، اتخاذ کنترل بر هزینه عوامل تولید و مدیریت تورم را پیگیری می‌کند و دولت مصر است که اجازه ندهد قیمت عوامل تولید افزایش پیدا کند و سیاست ما بر این امر تاکید دارد که این بخش را ساماندهی کنیم.

نوبخت اضافه کرد: در بهمن ماه سال گذشته موضوع تبصره 20 در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و نمایندگان در کمیسیون بودجه پیشنهاد افزایش قیمت حاملهای انرژی را دادندکه بنده با آن مخالفت کردم و گفتم که فعلا برنامه‌ای برای افزایش حامل‌های انرژی نداریم و در این راستا یکسان سازی نرخ بنزین با افزایش 15 درصدی تصویب شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت همواره با افزایش عوامل تولید مخالف است، تصریح کرد: هفته گذشته وزیر صنعت گفته بود که قیمت کالاهای اساسی 6 درصد افزایش پیدا می‌کند، در حالیکه دولت هیچ مصوبه‌ای در این راستا نداشته و هرچیزی که دولت تصویب کند، در سایتش منتشر خواهد شد.

حمله نو بخت به احمدی نژاد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه داد: به دنبال این موضوع نایب رئیس ستاد هدفمندی یارانه‌ها بخشنامه‌ای را با تفکیک انواع کالا و اقلام صادر کرد و آنرا به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اعلام کرد، براین اساس این سازمان قانونا مرجع تائید افزایش قیمت کالاهاست، بنابراین به دنبال برنامه‌ریزی‌هایی که در این سازمان شد، بخشی از کالاها نباید قیمت‌شان از 6 درصد افزایش پیدا کند.

سخنگوی دولت با انتقاد از اینکه نباید در شرایط تحریم و فشار اقتصادی برخی از رسانه‌ها بر موج گرانی‌ها دامن بزنند، اظهار داشت: ما توانستیم حق ملت ایران را در طول مذاکرات هسته‌ای بدست آوریم و این را باید بدانیم که تحریم‌ها لغو خواهند شد. اقدامات ارزشمندی در این راستا از سوی تیم هسته‌ای کشورمان انجام شد و این ارزش را باید به مسائل اقتصادی نیز تبدیل کنیم و نباید واهمه‌ای درباره تحریم‌ها و به وجود آمدن گرانی‌ها از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شود.

نوبخت تاکید کرد: رفع تحریم‌ها در عرصه اقتصادی فقط آزاد شدن دارایی‌های بلوکه شده نیست و نباید به سخنان برخی از سناتورهای آمریکایی توجه کرد، چرا که تنها مرجعی که می‌تواند در این باره سخن بگوید و آمار دقیق ارائه دهد فقط بانک مرکزی است. برخی‌ها می‌گویند رفع تحریم‌ها در حد همین 120 هزار میلیارد دلار است و برخی بر این امر تاکید دارند که رفع تحریم‌ها در ارتباط با فضای سرمایه‌گذاری است که به وجود خواهد آمد، اما باید جامعه این را بداند که رفع تحریم‌ها فقط یک قسمت از آزادشدن دارایی‌های بلوکه شده است.

وی با اشاره به استقبال شرکت‌ها در سرمایه‌‌گذاری در ایران اظهار داشت: در حال حاضر شرایط ما با شرایط قبل از تحریم فرق می‌کند، در شرایط تحریم، شرکت‌ها از موضع انحصاری و تحمیلی با ما رفتار می‌کردند و ما می‌توانستیم با آنان همکاری نکنیم، اما در شرایط پس از تحریم ما فقط با یک شرکت مواجه نیستیم، قدرت انتخاب داریم و با شرکت‌های مختلفی طرف هستیم و در همه این موارد فقط به دنبال منافع ملی خود هستیم و شرکتی را برای همکاری با خود انتخاب خواهیم کرد که مناسب‌ترین درخواست را داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اضافه کرد: حتی در این راستا برخی از دولت‌ها در شرایط تحریم رفتار مناسبی نداشتند و سختگیر بودند. ما همانگونه که در مذاکرات منافع ملی خود را دنبال می‌کردیم، با همین کشورهایی که قبلا بر طبل تشدید تحریم‌ها می‌کوبیدند و در حال حاضر در راستای بهبود توسعه اقتصادی از دیگر رقبایشان سبقت می‌گیرند تا با ما مشارکت کنند، بازهم می‌گوییم که منافع ملی ما مهم خواهد بود.

حمله نو بخت به احمدی نژاد

سخنگوی دولت با اشاره به آمدن هیئت‌های اروپایی در روزهای آینده به کشورمان تصریح کرد: هیئت‌هایی که از برخی از کشورهای اروپایی می‌آیند فقط اهداف خود را دنبال می‌کنند و از اقتصاد ایران به عنوان بازار کالاهای وارداتی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما از پذیرش این هیئت‌ها سه خواسته داریم، تصریح کرد: یکی از خواسته‌های ما این است که به چه ترتیب می‌توانیم سرمایه‌گذاری‌های لازم را برای توسعه کشورمان در جهت اجرای برنامه اقتصادی با رشد 8 درصدی فراهم کنیم و این هیئت‌ها چقدر می‌توانیم از منابع آنها استفاده کنیم، همچنین از تکنولوژی آنها و اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی برای ایجاد بازارهایی که برای صادرات کالاهای غیرنفتی هستند چقدر استفاده خواهیم کرد که این همان استمرار هسته‌ای است که باید در اقتصاد داشته باشیم.

سخنگوی دولت اضافه کرد: ما از مردان اقتصادی انتظار داریم منافع ملی خود را تامین کنند و از آمدن هیئت‌ها به ایران ذوق‌زده نشویم، منافع ما همواره در اولویت ماست و قدرت انتخاب داریم و نباید اقتصاد خود را بازار کالاهای وارداتی آنها کنیم، بنابراین باید منابع خارجی را به درستی مدیریت کرده و در جاهای اولویت‌دار سرمایه‌گذاری کنیم.

نوبخت درباره اینکه برخی‌ها می‌گویند در تعاملات اقتصادی با دیگر کشورها بابک زنجانی‌های دیگری نیز به وجود می‌آیند، اظهار داشت: عده‌ای تنازع درست می‌کنند، باید بگویم همه این موارد برای مسئولان ذیربط روشن است و قوه قضائیه با اینگونه مسائل برخورد خواهد کرد.

وی درباره اینکه آیا توافقنامه هسته‌ای آیا به صورت لایحه به مجلس خواهد رفت، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در گذشته مصوبه‌ای داشت که براساس آن رسیدگی این توافقنامه برعهده شورای امنیت ملی است و این شورا قطعا نسبت به ایفای این ماموریت اقدام خواهد کرد و دبیر این شورا حسب مورد نیاز گزارش خود را ارائه می‌کند و مجلس در این باره رایی نمی‌دهد و فقط گزارش ارائه می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره شکایت رئیس دولت قبل از معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت: پس از اینکه دولت یازدهم روی کار آمد، عده‌ای انتظار داشتند که ما اسناد دولت قبل را رو کرده و به دنبال مشاجره باشیم، اما همه اینها وقت‌گیر است و ما این سیاست را دنبال نکردیم، بنابراین خوشحال می‌شویم که مسئولیت این موارد را رئیس دولت قبل بپذیرد، چرا که در گذشته بابک زنجانی فساد مالی زیادی را به بار آورده بود و در جلسات مبارزه با مفاسد اقتصادی که هر هفته برگزار می‌شود، اطلاعات لازم از سوی کارشناسان و نمایندگانی که در این جلسه حضور دارند مخابره می‌شود و حتما همه این موارد در قوه قضائیه منعکس خواهد شد.

سخنگوی دولت درباره رونق بخش اقتصادی پس از تحریم‌ها اظهار داشت: اولویت‌های بخش‌های اقتصادی مشخص شده است که برای توسعه کشور باید در چارچوب اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های برنامه ششم توسعه اقدام کنند و هریک از دستگاه‌ها نیز اولویت‌های خود را مشخص کردند و برنامه‌هایشان در مرحله نهایی شدن است.

نوبخت با اشاره به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اظهار داشت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته تا دیروز امکان سرمایه‌گذاری ناکافی بود و ما امکان استفاده از همه ظرفیت‌ها را نداشتیم، اما حالا از نیروهای تحصیلکرده و آماده به کار زودتر استفاده خواهیم کرد و طی برنامه ششم توسعه در جهت افزایش اشتغال و استفاده از ظرفیت ارزشمند آنان تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به برخورد با خاطیان سیلاب اخیر در کشور اظهار داشت: از سوی وزارت کشور و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کارگروهی تعیین شده است تا تمام فرآیند این رخداد را بررسی کنند و اگر قصوری وجود داشت، آنرا مشخص خواهند کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به سفر فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به کشورمان اظهار داشت: ما در حال حاضر با اقبال حضور هیئت‌های خارجی در ایران مواجه هستیم و عده‌ای با نگاه دلسوزانه می‌گویند نباید با کشوری مانند فرانسه ارتباط داشته باشیم. ما در زمینه حمل و نقل هوایی مشکلاتی داریم و ایرباس فرانسه نیاز کشور را تامین می‌کند و رقیب آن بوئینگ است، آیا شما فکر می‌کنید این سیاست معقولی است که باید به شرایط جدید تحریم فکر کنیم؟ نگرانی‌های برخی از افراد قابل تحمل است، وقتی حاکمیت یک کشور در ارتباط با توسعه اقتصادی نظر دارد، قطعا این افراد باید خودشان را با آن منطبق کرده و به منافع مردم فکر کنند و تمام هم و غم ما نیز سربلندی ملت ایران است.

سخنگوی دولت درباره آخرین خبرها درباره دکل‌های نفتی اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی در حال پیگیری هستند، در جلسه گذشته سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از دستگاه‌های نظارتی گزارش ریزی را ارائه دادند و اگر نهایی شود اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی دولت درباره اینکه علی‌رغم بهبود تعاملات بین‌المللی و فراگیر شدن زمزمه لغو تحریم‌ها گفته شده که مردم انتظار بهبود معیشت اقتصادی را نداشته باشند، اظهار داشت: استمرار تحریم‌ها منجر به این شده که مردم در مضیقه باشند و قطعا این تحریم‌ها برطرف خواهد شد و به تناسب آن نیز مردم باید بهبود را احساس کنند. این سخن طبیعی است، چرا که هنوز تحریم‌ها لغو نشده و ما بلافاصله نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم و یک دوره معقول و محدودی را می‌طلبد تا با برنامه‌ریزی بتوانیم نسبت به مطالبات به حق مردم پاسخگو باشیم تا آثار مثبت را پس از تحریم در زندگی خود احساس کنند.

وی درباره قانونی بودن افزایش قیمت خودرو نیز تصریح کرد: اگر فرآیند جدید افزایش قیمت خودرو به وجود آید، شورای رقابت وارد عمل شده و وظایف خود را انجام خواهد داد.

سخنگوی دولت همچنین درباره استیضاح‌های مطرح شده در مجلس و تفسیر آن در روابط با دولت، اظهار کرد: استیضاح هیچگونه تاثیری در روابط دولت با مجلس ندارد و همچنان روابط این دو قوه صمیمانه است.

نوبخت در پایان با انتقاد از رئیس رسانه ملی پیرو پخش برنامه‌های مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: ما جز اجرای قانون به آنچه که رسانه ملی زیرنظر سه قوه اداره می‌شود انتظار دیگری نداریم و باید رسانه ملی از نگاه سلیقه‌های سیاسی اجتناب کند و امید
داریم که در آینده در ارائه برنامه‌های مفید و ارزشمند موفق باشیم.


  موضوع مطلب: اخبار ایران و جهان                      تعداد بازديد اين مطلب:  2502                               تاريخ ارسال:  چهارشنبه 7 مرداد 1394
سلامت و بهداشت
رفع بوی بد دهان
کارت اعتباری و خطراتش
چهره واقعی همسرتان را ببینید
روزه داران+ليمو و عسل
چیپس ماده مخدر است
نكات مهم در مورد مسواك
راهنمای خرید شامپو
این نوع بینی را عمل نکنید
زوج های جوان
کاپشن جدید احمدی نژاد افتتاح شد
هفت اشتباه دختران مجرد
روشهای شادکردن خانمها
ده نکته مهم ازدواج
چه زوجهایی خوشبخت ترند؟
روشهای پیشگیری
رازهای صمیمیت بین همسران
آداب روز و شب ازدواج
دانستنی ها و داستانها
گران ترین پنت‌هاوس تهران
ثروتمندترین ایرانی دنیا
خشن ترین شهر جهان
گران ترین عکس جهان+تصویر
پردرآمدترین ورزشکار ایرانی
آرامگاه خواهر کورش کبیر
مهریه عجیب دختر تهرانی
داستان مانتوی تنگ و چسبان
آرایش و زیبایی
سلفی جذاب بازیگران سینما
تولد نوزاد فریز شده در شیراز
داشتن اندامی بی نظیر+نکته ها
خطرات سوراخ کردن بینی، لب و زبان
ماسک انار برای چین و چروک صورت
تاثیر هویج در زیبایی پوست !
استفاده از تصویر زن در تبلیغ کالا
رژیم غذایی پرکالری و پسر‌دار شدن
روانشناسی
تست ازدواج برای شما
10 نشانه مردان سوءاستفاده گر
تکنيک های ضد خجالت
روشهای جذب دیگران
نمره اعصاب شما چند است؟
با این افراد ازدواج نکنید
آموزش خواندن فكر دیگران
چگونه زندگی را ساده بگیریم؟